Puheenjohtajan kesäterveiset

Hyvä munskalainen,

Koronaviruksen mukanaan tuoma kevät on takana ja virusrajoitusten purkamisella alkanut kesä vielä suurelta osin edessä. Toivon, että sinä ja lähimmäisesi ovat välttyneet virukselta, ja ettei se uhkaa jatkossakaan teitä. Muille toivon lisää voimia parantumiseen.

Alkuvuosi on ollut monella tapaa hyvin poikkeuksellinen myös Suomen Munskänkarnalle ja sen kaikille paikallisyhdistyksille. Vuosikokouksia, tastingejä ja muita tapaamisia on peruttu, siirretty tai niiden muotoa on muutettu; jotkut ovat esimerkiksi pitäneet virtuaalisesti yhteyttä, toiset taas tavanneet viinien kanssa ulkosalla. Toivomme, että syksyllä pääsemme palaamaan normaaliin toimintaan ja toimintatapoihin.

Vuosikokousterveisiä 6.6.2020

Suomen Munskänkarna ry:n vuosikokous Helsingissä siirtyi koronavirustilanteen takia huhtikuun alusta kesäkuun alkuun. Kokoukseen oli mahdollista osallistua tällä kertaa myös Skypellä. Vuosikokous vahvisti vuoden 2019 tilinpäätöksen ja päätti vastuuvapauden myöntämisestä vuoden 2019 hallitukselle. Kiitos osallistujille.

Vuoden 2020 vaalikokous pidetään lauantaina 3.10.2020 Helsingissä. Kokoukseen ovat tervetulleita paikallisyhdistysten valitsemat kokousedustajat. Muistutamme kuitenkin, että sääntöjemme mukaan vaaleista vastaa vaalitoimikunta, johon kuuluvat Arja Porvali Helsingin Munkasta, Juha Tiensuu Joensuun Munkasta ja Ari Tuutti Oulun Munskasta. Olkaa siis heihin yhteydessä 13.8.2020 mennessä mahdollisten uusien keskushallitusjäsenten ehdolle asettamisesta. Katso kotisivuiltamme keskushallituksen säännöt ja paikallisyhdistysten yhteystiedot >

Sokkomaistamisen SM-kisat 6.6.2020

Viinien sokkomaistamisen kansallinen loppukilpailu siirtyi niin ikään huhtikuulta ja pidettiin lopulta lauantaina 6.6.2020. Kilpailuun osallistui kahden hengen joukkueita Helsingistä, Hämeenlinnasta, Jyväskylästä, Oulusta ja Uudeltamaalta. Kiitos kaikille osallistujille ja kisan järjestäjille – etunenässä kilpailunjohtaja Juhani Huotari Helsingin Munskänkarnasta.

Helsingin Munska vei kisoissa kaksoisvoiton. Ensimmäiseksi sijoittui joukkue, jossa viinejä tunnistivat Erkki Piitulainen ja Samu Viljanen. Epi ja Samu keräsivät vastauksillaan yhteensä 23 pistettä. Toiseksi tuli Eero Bomansonin ja Esa Nymanin joukkue 16 pisteellään. Tarkastuslaskennan jälkeen kolmanneksi sijoittui Uudenmaan Munskänkarnan joukkue Juuli Lille ja Alexey Schramko, jotka saivat 14 pistettä. Onnittelut kärkikolmikkojoukkueille!

Kaksi parasta joukkuetta matkaavat syksyllä Ranskaan viinien sokkomaistamisen MM-kilpailuihin Suomen Munskänkarnan kustantamana. Tutustu kisaviineihin ja lue lisää kotisivuillamme >.

Suomen Munskänkarna ry:n 20-vuotisjuhlat 3.10.2020

Lopuksi haluan vielä muistuttaa, että Suomen Munskänkarna juhlistaa 20-vuotista merkkipaaluaan lauantaina 3.10.2020 Helsingin Scandic Hotel Parkissa. Kaikki Suomen munskalaiset on kutsuttu! Tule siis mukaan ilmoittautumalla kesäkuun loppuun mennessä kotisivullamme www.munskankarna.org/munska20/.

Ymmärrän hyvin, että vielä on hieman vaikea suunnitella loppusyksyä. Mukaan kannattaa kuitenkin ilmoittautua, sillä otamme toki huomioon syksyllä vallitsevan koronatilanteen ja maksupäiväkin on vasta 30.9. eli kolme päivää ennen tilaisuutta. Tervetuloa!

Nyt toivotan omasta ja koko Suomen Munskänkarnan hallituksen puolesta oikein hyvää viinillistä juhannusta!

Ystävällisin juhannusterveisin,

Samuli Jalkanen